Якія кампаніі будуць закрануты забаронай на экспарт праз вэксаль-кантракты?
Новыя правілы экспарту, якія ўступаюць у сілу 1 кастрычніка 2025 года, цалкам адмяняюць мадэль «-экспарту на аснове рахункаў», што істотна ўплывае на наступныя віды бізнесу:
I. Непасрэдна закранутыя прадпрыемствы
Малыя і сярэднія-знешнегандлёвыя прадпрыемствы, якія доўгі час разлічвалі на-экспарт па рахунках.
Гэта асабліва дакладна для экспарцёраў масавых тавараў, такіх як сталь, алюміній і медныя вырабы. Гэтыя экспарцёры, якія абышлі падатак на дабаўленую вартасць у памеры 13%-і падатак на прыбытак прадпрыемстваў у памеры 25% шляхам экспарту-на аснове рахункаў, павінны будуць заплаціць падаткі і сутыкнуцца з вялікімі штрафамі. Напрыклад, імпартна-экспартная кампанія Ціндао была абавязана заплаціць амаль 10 мільёнаў юаняў падаткаў з-за экспарту-на падставе рахункаў.
Транс{0}}трансгранічны электронны-гандаль і гандлёвыя кампаніі па закупках
Новыя правілы патрабуюць, каб платформы паведамлялі поўныя дадзеныя аб транзакцыях для праверкі мытнымі і падатковымі органамі. Кампаніі, якія раней ухіляліся ад выплаты падаткаў шляхам ілжывых паведамленняў пра кошт тавараў або выкарыстання рахункаў-на аснове рахункаў-фактур, будуць выкрыты. Шэньчжэньскую швейную фабрыку абавязалі заплаціць 2 мільёны юаняў у якасці падаткаў з-за экспарту-на аснове рахункаў.
Пастаўшчыкі паслуг экспартных агентаў
Згодна з цыркулярам № . 17, экспартныя агенты павінны дэклараваць фактычнага ўладальніка кожнай адпраўкі. Утойванне звязаных асоб прывядзе да спагнання падатку ў памеры поўнага кошту тавару (напрыклад, агент пры экспарце 10 мільёнаў юаняў павінен будзе заплаціць дадатковы падатак у памеры 2,5 мільёна юаняў).
II. Уплыў прамысловасці
Экспарт тавараў:
Цэны на такія прадукты, як сталь, былі скажоныя з-за практыкі закупкі рахункаў-фактур на экспарт. Новыя правілы адновяць сумленную канкурэнцыю на рынку, але ў кароткатэрміновай перспектыве аб'ёмы экспарту могуць знізіцца.
Экспарт прадуктаў з--дабаўленай вартасцю:
Такія кампаніі, як невялікія тавары і штодзённыя патрэбы, павінны будуць перайсці на сумяшчальную мадэль экспарту з-за нізкіх падатковых скідак. Рост выдаткаў можа скараціць прыбытак.
III. Папярэджанне аб рызыцы
Рэтраспектыўны перыяд ахоплівае студзень - верасень 2025 г.: кампаніі павінны правесці сама-агляд сваёй гісторыі экспарту. Невыкананне правілаў цягне за сабой штраф у памеры 0,5-5 памераў падатковай надбаўкі.
Крымінальная рызыка: кампанія ў правінцыі Ляанін ухілілася ад выплаты падаткаў на суму 212 мільёнаў юаняў праз схему "купі рахунак-фактуру", а галоўны злачынец быў прысуджаны да 10 гадоў.
Кампаніям рэкамендуецца скарэктаваць свае экспартныя стратэгіі як мага хутчэй і дасягнуць адпаведнасці праз афіцыйныя мытныя дэкларацыі і паляпшэнне ланцужкоў рахункаў-фактур.
